Legyen most a Duna a téma!

MOME line  - design műhely szívügyének tekinti a Dunával kapcsolatos projekteket. A Duna szoros közelségében élünk, mégis szükség van rá, hogy folyamatosan aktualitást adjunk neki – workshopokkal, eseményekkel, publikációkkal. Tudatosítanunk kell, hogy a Duna-kérdést nem szűkíthetjük kizárólag Budapestre – sőt, az országhatáron túlra is érdemes kitekintenünk, felhívni a figyelmet más országok vízparti fejlesztéseinek tanulságaira.

Júniusban egy hónapig minden a Duna körül forog. Hosszas előkészítés után május 30-án elindult a dunatema.eu, amely nem pusztán egy weboldal, sokkal inkább egy nyitott kommunikációs platform, amely felületet biztosít a Dunával foglalkozó civil kezdeményezések számára. A célja, hogy megteremtse a Duna iránt érdeklődők fórumát és egyben segítse eredményeik hatékony kommunikációját.

Projektünk első lépéseként összegyűjtjük azokat az anyagokat, melyekből mindenki tájékozódhat erről a szerteágazó, de nagyon izgalmas világról, amit a Duna jelent. Folyamosan készülnek a szakmai cikkek és az események beszámolói. Többek közt szeretnénk felhívni a figyelmet a Duna medersüllyedésének problémakörére, a vízpartok újjászületésének lehetőségére, a dunai élővilág sokszínűségére, a vízminőség sérülékenységére a történelmi múlt és jövő összefüggéseire.

Célunk továbbá a MOME line bejáratott szakmai csatornáin keresztül a fiatal tervezők bevonása a munkába. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai olyan vizuális anyagokat készítenenek a szakmai cikkekhez (videó, animáció, infografika, infovideó, grafika, fotó), melyek segítenek megérteni akár a bonyolultabb összefüggéseket is.

A dunatema.eu jelentősége az egyes szektorok közötti kommunikáció megszervezésében rejlik – platformot teremt a kreatív szakma, a mérnökök, a környezetvédők és az érdeklődő laikusok párbeszédéhez.

A Nemzetközi Duna Nap alkalmából és annak érdekében, hogy a Duna mint téma 2011 júniusában a köztudatban intenzíven jelen legyen, a MOME line és a Coca-Cola Magyarország rendhagyó kommunikációs csatornát választottak üzenetük kommunikálására. A design műhely a projekt fő szponzorának támogatásával lehetőséget kapott arra, hogy megtervezze egy, a kettes vonalán járó villamos teljes dekorációját, amellyel ráirányíthatja a figyelmet Dunára és a dunatema.eu weboldalra. Azért esett a választás a kettes villamosra, mert teljes útvonala a Duna mellett halad a folyó számtalan arcát megmutatva a közönségnek. A felöltöztetett villamos egy hónapon át a MOME line és a Coca-Cola Magyarország üzenetének egyik leglátványosabb felületévé válik: Legyen most a Duna a téma!

Köszönet projektünk fő szponzorának a Coca-Cola Magyarországnak, és az összes szakmai intézménynek és civil partnerünknek: WWF Magyarország, Város és Folyó csoport, Duna Múzeum és a Young Danubians’ Network.

A Coca-Cola Magyarország CSR tevékenysége a vízbázis és a Duna védelme érdekében

A Coca-Cola Magyarország CSR stratégiája – összhangban a cégcsoport globális CSR irányelveivel – olyan kulcsterületekre koncentrál, amelyekre működése során elsődlegesen hatással van. Ilyen kiemelt terület a víz, mint természeti kincs, és – a stratégia egyik kulcselemeként – a Duna.

A Coca-Cola Hellenic Bottling Company S.A. (Coca-Cola HBC),  a  Coca-Cola Magyarország anyavállalata, valamit a The Coca-Cola Company 2007. június 1-jén közös szándéknyilatkozatot írt alá a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottsággal, amelynek értelmében az aláírók támogatják a környezet megóvását célzó erőfeszítéseket abban a hat Duna menti országban, amelyekben a The Coca-Cola Company és a Coca-Cola HBC jelentős gazdasági szereplő, továbbá felhívják a figyelmet a környezet és természetvédelem fontosságára.

A Coca-Cola Magyarország évek óta kiemelt figyelmet fordít a Duna menti vizes élőhelyek és különösen az ártéri területek természetközeli állapotának megóvására, valamint a folyó vízminőségének javítására. A vállalat civil szervezetekkel és a környezetvédelmi minisztériummal együttműködve hatodik éve vesz részt a nemzetközi Duna-nap szervezésében. 2008-ban a WWF természetvédelmi szervezettel és a mohácsi önkormányzattal közösen programot indított az eltűnőben lévő Szabadság-sziget újjáélesztésére, amely ma is folyamatban van és az Európai Unió Life+ alapja is támogatja.

www.szabadsagsziget.hu

Facebook: https://www.facebook.com/apps/application.php?id=126373854057851

Cimkék: , ,

Hozzászólások: 1

Hozzászólások