Marketing tanácsadás

Marketing tanácsadás

Érdemes tisztázni, hogy mikor éri meg marketing tanácsadás szolgáltatást igénybe venni, ebben segít ez a cikk.

Kik és mikor keresik ezt a szolgáltatást?

Ha új vállalkozásba kezd valaki, vagy egy már futó vállalkozása van és hatékonyabban szeretné elérni a kitűzött céljait, akkor valószínű, hogy be fogja írni a google keresőbe, hogy „marketing tanácsadás”.

Ilyenkor zúdulnak az emberre a marketing cégek és szakértők ajánlatai. Lehet találni 1-2 órás csodákat ígérő marketing tanácsadástól, egészen a marketing folyamatok megtervezésével és elkészítésével is foglalkozó szakembert vagy céget.

Tegyen fel kérdéseket a lehetséges online marketing szekértőnek. Hasznos lehet megkérdezni az alábbiakat:

  • Tudna mesélni nekem korábbi munkáiról, vagy elolvashatnék néhány esettanulmányt?
  • Hogyan méri fel tevékenysége eredményességét?
  • Milyen tapasztalatai vannak az üzletágamban?
  • Milyen tapasztalatai vannak az országomban/településemen?
  • Mióta dolgozik ezen a területen?
  • Hogyan fogunk kommunikálni egymással? Elmondja nekem javaslatait és az azok hátterében megbúvó célokat?

Minden esetben érdemes olyan szakembert vagy céget megbízni, aki meg is tudja valósítani az általa elkészített marketing folyamatot. Ha valaki tanácsadás címszóval csak egy stratégiát szeretne az emberre sózni, azt mindig fenntartásokkal kell kezelni.

A marketing tanácsadásnak több lépése is van. Jellemzően a cég alapos megismerésével kezdődik, majd a célcsoport meghatározásával.

Ezek után lehet majd elbeszélgetni, hogy milyen konkrét marketing eszközöket érdemes bevetni a kitalált folyamat megvalósításához.

A megfelelő tanácsadó kiválasztásnál, mindig rá kell kérdezni, azokra a dolgokra, amiket nem ért az ember, egy jó marketinges el fogja tudni mondani hétköznapi nyelven, érthetően a folyamatokat! Nincs semmilyen titkos módszer, vagy minden cégnél bevált stratégia! Logikusan gondolkodva kell végigmenni minden egyes folyamaton, amíg látogatóból vásárló nem lesz és ezeket a lépéseket kell lekövetni valamilyen marketingeszközzel.

Tapasztalat útján és adat vezérelt próbák során lehet eljutni a céget legjobban kiszolgáló marketinghez. Hajrá!